Деси Радева за филма със 7 “Оскар”-а “Всичко навсякъде наведнъж”: “Боза!” Мрежата ври от коментари
Боза!
Така съпругата на президента Румен Радев Десислава определи спечелилия преди броени часове рекорден брой от седем награди “Оскар” филм “Всичко навсякъде наведнъж”.
Десислава Радев изказва мнението си за лентата по типичния си шеговит, остроумен и леко завоалиран начин.
“бтв синема в момента ме подсети за тази стара, симпатична песничка на Графа”, написа Радева в момента, в който телевизията излъчваше триумфиралия филм на режисьорите на Даниъл Шайнерт и Даниъл Куан. Към поста си първата дама, разбира се, добави и въпросната песен на Владимир Ампов-Графа от 2008 г.
Междувременно реакциите за спечелилия почти всички награди в основните категории и обявен за най-добър филм на годината “Всичко навсякъде наведнъж” са масово негативни. Потребителите в мрежата са скептични относно достойнствата на лентата, както и за преимуществото й над останалите номинирани.
Ето и някои от въпросните коментари:
„Всичко навсякъде наведнъж“ е трябвало да се казва “Нищо безподобно изведнъж”. 2 часа само първа част. Тези в Холивуд съвсем са изтрещяли. Това е най-малоумният филм”, пише във Фейсбук Любо Огнянов.
Мартин Карбовски пък пише: “По-скапан носител на Оскар, цели седем незаслужени Оскара никога не е имало. Американското кино е в упадък, Америка е в упадък. Направо да ти стане жал.
Филмът със заглавие “Всичко навсякъде наведнъж” (ВНН) е идеален за българското кино – просто защото е нищо, никъде и никога, казани неща без значение, гротеска на вечната величествена битка между добро и зло, позната ни от Холивуд, който предричаше живота.
ВНН е “Матрицата” за служителите в пералното, но и това е твърде интересно казано и предполага драматургия.
ВНН е битка на женски Нео с наистина данъчни агенти, цялата глупост на киното, като технология – тежко концентрирана в китайци без чар. Плюс космическо счетоводство.”
И Нидал Алгафари споделя: “Приятели, с трепет потърсих и намерих в мрежата филма “Всичко, навсякъде, наведнъж”. Изгледах го и единственото качество което открих в него бе, че актьорите – основните – са от азиатски /китайски/ произход. Награждаването на този филм ми показва за пореден път, че кино наградите се влияят от много фактори, като на последни места по критерии са сценарий, кинорежисура, операторско майсторство, че и главни роли. За пристрастен към седмото изкуство, гледал “Амадеус” на Милош Форман, неполучилият наградата “Стената” на Алън Паркър, ниско бюджетния “Чий е този живот” на Джон Бедъм, “Реймън” на Бари Левинсън и много други, този седемкратно награден филм е обида. Обида за зрителите. Обида паметта на с майстори като Чаплин, Хичкок, Форман, Паркър, Спилбърг, Лукас, Сержо Леоне, Ален Рене и още и още.
Китайската, индийската, иранската, японската и турската киноиндустрии са произвели много качествени филми заслужаващи наградата, но тогава не е имало истеричен вой в социалните мрежи, че са дискриминирани азиатците. Предполагам, че мнозина от вас ще се сетят за дисквалификацията от академията “Оскар” на китайския филм на Жан Жак Ано – “Последният вълк”, защото не бил достатъчно китайски. Филм в който са участвали изцяло китайски актьори, финансиран от Китай – над 80% от бюджета и най-вече ФИЛМ”.
“Пълна “0”!!! “НИЩО, НАНИКЪДЕ…НАВЕДНЪЖ!”Филм,който мога спокойно и да не гледам! Лошото е, че го гледах да му е…, коментира Иван Тенев, който в края на поста се самоопределя така: Иван Тенев-Агент кинолюбител.
Журналистката Кристина Патрашкова е категорична: “Току-що изгледах тоталния победител на „Оскар“-ите – „Всичко навсякъде наведнъж“ (няма грешка в правописа, запетаи не трябва да се пишат). Това е единственият филм, който ме е накарал да се почувствам тъпа. Тотален дебилизъм. Смътна идея за вариации в живота, спасението на света и майчината любов, които в случая се реализарат в различни вселени. Звучи психиарско, но това тече на екрана. Само едно не ми е ясно – какъв е замисълът на Холивуд да налага подобен потрес. Дори пропаганда е трудно да се открие. Нещо, което е голямо Нищо. Слава Богу, че има хубави филми, които не се наградени с „Оскар“.
Блогърът Митко Попов добавя: “Всичко на “Оскар”-ите бе в сянката на големия печеливш – “Всичко навсякъде и наведнъж” (филм, режисура, главна женска роля, поддържаща мъжка роля, поддържаща женска роля, сценарий и монтаж и рекорд за първи филм в историята, който печели в пет от основните категории) … или казано другояче, точно толкова абсурдно, колкото е и самият филм.
Аз лично бих го определил като “пълен сюжетен хаос” (плюс значителна нотка политкоректност), но разни хора, разни идеали”.
И шефката на една от най-големите модни агенции Ирина Папазова пише: “Гледам от 10 минути и не вярвам на очите си напъвам се да изгледам поне края, ама доста се напъвам “
“Не си причиних този ужас и след половин час превключих канала!Смисъл не намерих, смътни асициации за идея… Едно голямоо НИЩО!”, отговаря й Катя Близнакова.
“Наложих си да го изгледам. По-скоро да го изтърпя, защото за гледане не ставаше… И въпросите, които възникват, са много и тежки… Ако това е “най-добрия филм” с “най-добрия сценарий”, може би наистина живеем в различни “реалности”…, смята Атанас Семов.
И Оля-Ал Ахмед добавя: “Цяла нощ сънувах пръсти – кремвиршиПих валериан Едно не мога да разбера – за какво 7 Оскара?”
Андрей Балахуров коментира: “Всичко навсякъде наведнъж”……може би всички, навсякъде и наведнъж са изчаткали. С толкова мъка и насила не съм гледал филм, понеже се притеснявах да няма някакъв скрит смисъл, който да пропускам. По едно време като пуснаха финалните надписи си поотдъхнах, че всичко свърши, но както при повечето китайски продукти се оказа измама.
Искам си обратно изгубеното време! Най-вероятно е добре някой режисьор да ми го обясни, ама то нали ако ти обясняват виц или филм – заеби. До сега никога не съм вярвал в конспирации, но не мога да повярвам, че това нещо може да бъде номин……….или просто аз живея в някоя много, много далечна паралелна или по-скоро перпендикулярна вселена. Всъщност най-много ми хареса, че филмът свърши в един момент, което заслужава поне един Оскар.
P.S. Пожелавам на “Академията” след 50 години да гледа пак същия филм с удоволствие, така, както сега бих гледал “Кръстникът” след 50 години от както е създаден и спечелил Оскар”.
Мнението на Lubomir Stefanov също е категорично: „Всичко навсякъде наведнъж” е стресиращо тъп филм. Бездарен, безсмислен и безсилен да завладее вниманието на нещастния зрител.Гръмките фанфари за 7 те оскара не можаха да приковат вниманието ми !Зспивах и с огромно усилие на волята го изгледах до края ! Дори си мисля ,че за този филм дори не си струва кислорода да се коментира !
Крайно време е Холивуд да спре да бълва посредственост и безвкусица, или филмовата академия на САЩ трябва да спре да раздава идеологизирани и политизирани награди, за да не разочарова и отвращава нормалните зрители .Това е предположението ми и за “българския” Оскар,който ще изгледам, когато има възможност !
А Nikolai Todorov Stoianov пита: “Само аз ли имам усещането, че филмът със 7 Оскар-а е правен от психично болен човек?”
Тази информация достига до Вас благодарение на информационна агенция Булпресс!