БългарскиEnglishFrançaisDeutschΕλληνικάPortuguês

Как Вашата сграда да влезе в 21 век?

Междусъседски войни. Съседи се наводняват един друг или във входа не се чисти редовно. Отказват да плащат месечни такси за поддръжка. Общите събрания на входа се превръщат в тежки спорове и за това са все по-редки. Асансьорът пак не работи. Звучи ли Ви познато? Да живееш в блок има своите преимущества, но и недостатъци, защото често междусъседските отношения се превръщат в бреме. Буфери няма, защото съседът или бие отбой и не взима отношение, или не е на Ваша страна, защото паркирате на „неговото“ мястото зад блока.

Тази мила родна картина е реалност във всеки град у нас, най-вече защото е с дългогодишни традиции и липса на общи правила на ползване в етажната собственост. В Европа и Америка например, подобни ситуации, изброени по-горе, са абсолютно недопустими. Закупувайки апартамент в дадена сграда, собственикът предварително се съгласява за всеки малък детайл в правилата за ползване на общи части и на собственото си жилище, както и с таксите, които дължи за поддръжка на етажната собственост. Съществуват сгради, в които пушенето е забранено, дори и на терасата на собствения Ви имот. За причиняване на наводнение или друга щета в съседен имот, веднага ще Ви бъдат предявени претенции за възстановяване на сумата, необходима за ремонт. Разбира се, според нашата народопсихология, подобни примери са крайност, но бихме могли да отправим поглед в добрите практики или как сградата ни бързичко да се окомплектова и да влезе в настоящото хилядолетие. Оставете предразсъдъците и прочетете стъпките по-долу.

Проблем 1 – проблемът с изравнителните сметки за отопление.

Сезонът е благоприятен за този междусъседски проблем. Кой колко ползва? Кой колко плаща? Дали се краде? Ако не пуснат отчетника ще има корекции.

Решението: дистанционни уреди и водомери и месечни сметки. Монтирайки дистанционен водомер за топла вода и дистанционни разпределители по радиаторите, които вече са задължителни по закон, то етажната собственост, в която живеете, много лесно може да се премине към месечен дистанционен отчет без изравнителни сметки. Условията са да вземете решение със съседите си за месечно разпределение, всички уреди в етажната собственост да са на един доставчик и да са дистанционни. Това прави сградата готова за новите изисквания в законодателството, а вас по-спокойни. Не чакате отчетници, плащате всеки месец, каквото сте потребили, без прогнози и изненади в изравнителните сметки през лятото. С новите дистанционни технологии като TSS пък, отчетниците дори не идват до входа. Данните от дистанционните разпределители, топломери и водомери се пренасят криптирани и разкодирането им се извършва в центъра за обработка на данни на Техем.

Проблем 2 – битови проблеми във входа с чистота, ремонти, събиране на такси и други.

Решението: Много често домоуправителят се превръща в „момче за всичко“. Или съседи отказват да си плащат. Или трудно се намират фирми, които да направят спешни и неотложни ремонти. А когато на дневен ред излязат и нови законови изисквания за етажната собственост като изготвяне на технически паспорти за сгради, което е свързано с допълни разходи, то мисията става почни невъзможна. Има фирми, които могат да са в помощ. За всички дейности или „на парче“, при нужда на домоуправителя. „360“ поема ангажиментите, с които Вие не искате или нямате време да се занимавате. За да стане сградата по-чиста, подредена и съседите да не се карат помежду си, а да адресират недоволството си към трети субект.

За решаването на тези или производни проблеми във Вашата сграда, свържете се с нас на [email protected]


Тази информация достига до Вас благодарение на информационна агенция Булпресс!

Новини по региони

Видин Монтана Враца Плевен Ловеч Габрово Велико Търново Търговище Русе Разград Силистра Добрич Шумен Варна Бургас Сливен Ямбол Стара Загора Хасково Кърджали Пловдив Смолян Пазарджик Благоевград Кюстендил Перник София област София

Тази информация достига до Вас благодарение на информационна агенция Булпресс!