БългарскиEnglishFrançaisDeutschΕλληνικάPortuguês

КЗП разкри нови нелоялни практики при потребителските кредити

 КЗП разкри нови нелоялни практики при потребителските кредити
Комисията за защита на потребителите идентифицира нови нелоялни търговски практики, свързани с предоставянето на потребителски кредити от небанкови финансови институции, съобщиха от комисията.

След извършена проверка на сайт, е установено, че дружество представя кредитните си продукти по начин, който прикрива основни елементи от „цената“ на кредита – липсват данни за годишния процент на разходите , лихвени проценти, погасителни планове и такси.

Търговската практика се изразява в използване на подвеждаща информация и маркетингови послания с акцент върху лекота, бързина и предимства на услугата, без реално да се предоставя необходимата преддоговорна информация съгласно изискванията на закона.

В други случаи, след подадени жалби , КЗП установи агресивни търговски практики. Служители на дружества са упражнявали системен вербален натиск чрез съобщения със заплашително съдържание, включително с изявления за бъдещи посещения на адрес, запори върху доходи от майчинство и други действия, с цел принуда за погасяване на задължения или сключване на нов договор за кредит (рефинансиране).

КЗП счита, че подобно поведение нарушава добросъвестността и професионалната компетентност, която се очаква от търговците в отношенията им с потребителите.

Проектът за нов Закон за потребителския кредит, предложен от министъра на икономиката и индустрията, чрез който ще се въведат разпоредбите на Директива (ЕС) 2023/2225 относно договорите за потребителски кредит, цели засилване на потребителската защита чрез по-строги изисквания за яснота и сравнимост на кредитните оферти, ограничаване на агресивните рекламни и други практики по събиране на дългове, както и по-добро регулиране на цифровите платформи, чрез които се предлагат кредити.

Предвижда се задължение за кредиторите да правят задълбочена оценка на кредитоспособността на потребителите.

Новият законопроект предвижда и значително по-високи изисквания към прозрачността и достъпността на информацията още преди сключването на договор, включително чрез задължително използване на стандартния европейски формуляр, както и защита на уязвими групи потребители.

С тези мерки се цели премахване на установените нелоялни практики и постигане на по-справедлив и прозрачен кредитен пазар в България, посочват от КЗП.


Тази информация достига до Вас благодарение на информационна агенция Булпресс!

Новини по региони

Видин Монтана Враца Плевен Ловеч Габрово Велико Търново Търговище Русе Разград Силистра Добрич Шумен Варна Бургас Сливен Ямбол Стара Загора Хасково Кърджали Пловдив Смолян Пазарджик Благоевград Кюстендил Перник София област София

Тази информация достига до Вас благодарение на информационна агенция Булпресс!