10 оферти за последните 16,5 км от АМ „Европа“ между Сливница и София
![](https://bulpress.bg/wp-content/uploads/2021/04/10-d0bed184d0b5d180d182d0b8-d0b7d0b0-d0bfd0bed181d0bbd0b5d0b4d0bdd0b8d182d0b5-165-d0bad0bc-d0bed182-d0b0d0bc-d0b5d0b2d180d0bed0bfd0b0.jpg)
![](https://bulpress.bg/wp-content/uploads/2021/04/10-d0bed184d0b5d180d182d0b8-d0b7d0b0-d0bfd0bed181d0bbd0b5d0b4d0bdd0b8d182d0b5-165-d0bad0bc-d0bed182-d0b0d0bc-d0b5d0b2d180d0bed0bfd0b0.jpg)
Десет са отворените офертите в обществена поръчка за строителството на последния 16,5-километров участък от АМ „Европа“ между Сливница и връзката със Северната скоростна тангента, съобщиха от пресцентъра на Агенцията „Пътна инфраструктура“.
Изграждането на трасето на АМ „Европа“ между ГКПП „Калотина“ и Софийския околовръстен път е разделено на три части. Строителството на първите два участъка – от ГКПП „Калотина“ до Драгоман и от Драгоман до Сливница, включва модернизация на съществуващия първокласен път Калотина – София.
В момента се изгражда 14,5-километровата отсечка от ГКПП „Калотина“ до Драгоман, а 17 км участък от Драгоман до Сливница е готов.
Отворените оферти са на:
– Консорциум „Страбаг СП“ ДЗЗД, с участници „Щрабаг“ ЕАД и „Страбаг Сп.з о.о. – клон България КЧТ“;
– ДЗЗД „Европа-2022“, в което влизат: „ГБС – Инфраструктурно строителство“ АД, „Главболгарстрой Интернешънъл“ АД и „Обонато Билд“ ЕООД;
– ДЗЗД „Строител АМ Европа“, в което са: „Глобал Кънстръкшън“ АД, Левантина, Инхениериа и Конструксион СЛ/LEVANTINA, INGENIERIA Y CONSTRUCCION, S.L;
– ДЗЗД „Таргоман“, с участници: „Автомагистрали – Черно море“ АД и „ИСА 2000“ ЕООД;
– ВДХ АД (ДЗЗД Хидро-Вод Строй, ВДХ АД и „Хидрострой“ АД);
– ДЗЗД „Коридор Запад-Изток“, в което са: „Джи Пи Груп“ АД и „Инжстройинженеринг“ ЕООД;
– ДЗЗД „АМ Европа 2021“, в което е „Ер Кънстракшънс“ ООД;
– „Трейс груп холд“ АД;
– Обединение „Геокаропът 2021“ ДЗЗД, с участници: „Геострой“ АД, „Каро Трейдинг“ ООД и „Пътстрой 92“ АД;
– „Грома Холд“ ЕООД.
Третият 16,5 км участък на автомагистралата ще преминава по изцяло ново трасе. Той ще започва при с. Храбърско – при 32-ри км, ще преминава по нов терен на север от Божурище, между селата Волуяк и Мрамор и ще се влива в Северната скоростна тангента при пътния възел със Софийския околовръстен път – при 48-ми км. Трасето ще бъде с габарит 27 м – две ленти за движение в посока и аварийна лента. В участъка ще има 10 големи съоръжения, от които 7 подлеза, включително подлез на ж.п. линията София – Драгоман, 2 моста и един виадукт. Ще бъдат изградени два пътни възела. Бъдещият п.в. „Костинброд“ ще свързва АМ „Европа“ с второкласния път София-Костинброд и с. Волуяк, а п.в. „Мрамор“ ще осигурява връзка на с. Мрамор с Калотина, Софийския околовръстен път и Северната скоростна тангента. Ще бъдат изградени пътни връзки при п.в. „Храбърско“, където автомагистралното трасе пресича първокласния път Сливница – София, както и при пресичането с общинския път SFО1400 в посока Костинброд.
Проектът е по Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г.
Направлението София – ГКПП „Калотина“ е част от основната Транс-европейска транспортна мрежа. Участъкът е възлов за движението на транспортните потоци в посока запад – изток. Отсечката осъществява връзка с Tрансевропейски транспортен коридор „Ориент/Източно Средиземноморски“. С решение на Министерски съвет от 27 декември 2018 г. част от трасето на пътя Калотина-София беше категоризирано като автомагистрала „Европа“ /А-6/, с обща дължина 65,4 км. Тя включва трасето между Калотина и София с дължина 48,9 км и Северната скоростна тангента /16,5 км/.
Тази информация достига до Вас благодарение на информационна агенция Булпресс!