10 оферти за последните 16,5 км от АМ „Европа“ между Сливница и София

Десет са отворените офертите в обществена поръчка за строителството на последния 16,5-километров участък от АМ „Европа“ между Сливница и връзката със Северната скоростна тангента, съобщиха от пресцентъра на Агенцията „Пътна инфраструктура“.

Изграждането на трасето на АМ „Европа“ между ГКПП „Калотина“ и Софийския околовръстен път е разделено на три части. Строителството на първите два участъка – от ГКПП „Калотина“ до Драгоман и от Драгоман до Сливница, включва модернизация на съществуващия първокласен път Калотина – София.

В момента се изгражда 14,5-километровата отсечка от ГКПП „Калотина“ до Драгоман, а 17 км участък от Драгоман до Сливница е готов.

Отворените оферти са на:

– Консорциум „Страбаг СП“ ДЗЗД, с участници „Щрабаг“ ЕАД и „Страбаг Сп.з о.о. – клон България КЧТ“;

– ДЗЗД „Европа-2022“, в което влизат: „ГБС – Инфраструктурно строителство“ АД, „Главболгарстрой Интернешънъл“ АД и „Обонато Билд“ ЕООД;

– ДЗЗД „Строител АМ Европа“, в което са: „Глобал Кънстръкшън“ АД, Левантина, Инхениериа и Конструксион СЛ/LEVANTINA, INGENIERIA Y CONSTRUCCION, S.L;

– ДЗЗД „Таргоман“, с участници: „Автомагистрали – Черно море“ АД и „ИСА 2000“ ЕООД;

– ВДХ АД (ДЗЗД Хидро-Вод Строй, ВДХ АД и „Хидрострой“ АД);

– ДЗЗД „Коридор Запад-Изток“, в което са: „Джи Пи Груп“ АД и „Инжстройинженеринг“ ЕООД;

– ДЗЗД „АМ Европа 2021“, в което е „Ер Кънстракшънс“ ООД;

– „Трейс груп холд“ АД;

– Обединение „Геокаропът 2021“ ДЗЗД, с участници: „Геострой“ АД, „Каро Трейдинг“ ООД и „Пътстрой 92“ АД;

– „Грома Холд“ ЕООД.

Третият 16,5 км участък на автомагистралата ще преминава по изцяло ново трасе. Той ще започва при с. Храбърско – при 32-ри км, ще преминава по нов терен на север от Божурище, между селата Волуяк и Мрамор и ще се влива в Северната скоростна тангента при пътния възел със Софийския околовръстен път – при 48-ми км. Трасето ще бъде с габарит 27 м – две ленти за движение в посока и аварийна лента. В участъка ще има 10 големи съоръжения, от които 7 подлеза, включително подлез на ж.п. линията София – Драгоман, 2 моста и един виадукт. Ще бъдат изградени два пътни възела. Бъдещият п.в. „Костинброд“ ще свързва АМ „Европа“ с второкласния път София-Костинброд и с. Волуяк, а п.в. „Мрамор“ ще осигурява връзка на с. Мрамор с Калотина, Софийския околовръстен път и Северната скоростна тангента. Ще бъдат изградени пътни връзки при п.в. „Храбърско“, където автомагистралното трасе пресича първокласния път Сливница – София, както и при пресичането с общинския път SFО1400 в посока Костинброд.

Проектът е по Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г.

Направлението София – ГКПП „Калотина“ е част от основната Транс-европейска транспортна мрежа. Участъкът е възлов за движението на транспортните потоци в посока запад – изток. Отсечката осъществява връзка с Tрансевропейски транспортен коридор „Ориент/Източно Средиземноморски“. С решение на Министерски съвет от 27 декември 2018 г. част от трасето на пътя Калотина-София беше категоризирано като автомагистрала „Европа“ /А-6/, с обща дължина 65,4 км. Тя включва трасето между Калотина и София с дължина 48,9 км и Северната скоростна тангента /16,5 км/.


Тази информация достига до Вас благодарение на информационна агенция Булпресс!

Новини по региони

Видин Монтана Враца Плевен Ловеч Габрово Велико Търново Търговище Русе Разград Силистра Добрич Шумен Варна Бургас Сливен Ямбол Стара Загора Хасково Кърджали Пловдив Смолян Пазарджик Благоевград Кюстендил Перник София област София

Тази информация достига до Вас благодарение на информационна агенция Булпресс!